Rejsuj.pl jest społecznością skupiającą żeglarzy. Zapoznaj się z doświadczeniem żeglarskim swoich znajomych, obejrzyj zdjęcia i wideo z rejsów.
Rejsuj.pl to także największa multimedialna baza danych o jachtach.
Zaplanuj z Rejsuj.pl kolejny sezon i umów się na rejs ze znajomymi!

Twoja przeglądarka jest bardzo stara i wymaga uaktualnienia!

Załoga portalu Rejsuj.pl rekomenduje aktualizację Internet Explorera do najnowszej wersji.

Bolo & Jadzia na Oceanie

Data:  2011-02-09 18:48:13
(głosów: 14)
Ocena:
Autor: Wojciech Maleika, Jadzia Pękalska
Na bieżąco będziemy zamieszczać informacje, relacje, komunikaty i zdjęcia z naszej czteromiesięcznej wyprawy z Singapuru aż do Słowenii na pokładzie s/y Mantra Ania, która w ten sposób skończy kolejne wokółziemskie okrążenie. Zachęcamy do śledzenia naszych poczynań wchodząc w link Bolo & Jadzia na Oceanie w Na skróty na stronie głównej.

25 październik 2011

Prezentujemy nowy film:

13 czerwca 15:15

Zrobiliśmy kolejny filmik pt. "Typowy dzień na oceanie", zachęcamy do oglądania i komentowania...

10 czerwca 22:20

Poniżej mapa całej trasy, kliknij aby powiększyć...

8 Czerwca 2011 00:15

Oficjalna notka prasowa z zakończenia + 4 fajne zdjęcia...

7 czerwca 2011 17:40

Piszą o nas w Kurierze... poczytajcie...

5 czerwca 2011 02:20

Razem z nami rejs kończyli Asia i Alek, nagraliśmy ich pierwsze porejsowe wrażenia, obejrzeć je można tutaj...

4 czerwca 2011 21:10

Poniżej znany już filmik z rejsu prezentujący jacht i żeglugę, tym razem w jakości HD 720p... polecam.

4 czerwca 2011 20:10LT
Pozycja: Police

Jesteśmy w domu... tzn. w moim domu, Jadzię czeka jeszcze podróż przez całą Polskę do Krosna... ale po kolei...

W czwartek 2 czerwca o godz. 1530 dopływamy razem z mantrą Asią do Portoros w Słowenii, gdzie oficjalnie kończy się nasz rejs. To tam 6 lat temu obie mantry wypłynęły w morze, właściwie na oceany, zatem 3 pętla dookoła Świata została przez nas dokończona... Powitał nas organizator, projektant i budowniczy jachtów Pan Andrzej Armiński... gratulacje, pierwsze wrażenia i miły obiad (oczywiście frutti di mare) i... kolejny etap... popłynęliśmy do Monfalcone we Włoszech, to niecałe 20Mm, gdzie następnego dnia jak to Jadzia mówi "nasz dom" został wyciągnięty z wody i przygotowany do podróży na przyczepie do Szczecina. Tak więc ostatnia noc była chyba najbardziej nietypowa, spaliśmy na łódce na przyczepie :)

Dziś wróciliśmy do kraju... ma to dużo plusów dodatnich, ale też i wiele plusów ujemnych, już trochę tęskno za bujaniem, wiatrem nie tylko we włosach ale i na twarzy, owsianką, ciekawymi krajami i... och wiele by tu opowiadać.

Podumowując na szybkiego

s/y mantra Ania
Wojtek Maleika - kapitan / załogant
Jadzia Pękalska - z-ca kapitana / oficer / załogant / kucharz

10.02.2011 - 04.06.2011 (114 dni)

7346 Mm, 1598h pływania, 1089h postojów, średnia prędkość 4,7kn

Trasa:

Malezja
: Danga Bay, Port Dickson, Port Klang, Georgetown, Langkawi Kuah, Langkawi Telaga
Tajlandia: Ko Pharya Nak, Chalong Bay, Ko Yai, Ko Bangu
Słowenia: Portoros
Włochy: Monfalcone

KONIEC

Drogi czytelniku, rejs dobiegł końca, ale na pewno nie blog... będziemy jeszcze tutaj dodawać różne materiały które zgromadziliśmy w trakcie rejsu oraz informacje porejsowe, zatem nadal zachęcamy do śledzienia.....

Pozdrawiamy B&J

31 maja 2011 11:30
Pozycja 42.32N 15.56E

Płyniemy na silniku, w nocy pod prąd 1.5kn - MASAKRA... Teraz już normalnie, ma dziś coś powiać więc może pożeglujemy.

27 maja 2011 14:00
Siedzimy właśnie w lodziarni Martinucci w Santa Maria di Leuca. Jest to miejscowość na końcu włoskiego buta, dokładnie tam gdzie jest obcas, południowo-wschodni kraniec Włoch. Pogoda cieplutka (nareszcie) i klimaty śródziemnomorskie.

Wpłynęliśmy dziś w nocy, o 0100, trochę po omacku gdyż nie mamy map, a właściwie mamy je, tylko nie ma na nich naszej mariny, dużej na kilkaset jednostek. Już dziś po południu płyniemy dalej, ponieważ jest dobra pogoda, wiatry słabe w plecy i takie będą tylko przez 24 godziny, chcemy więc w tym czasie przeskoczyć do Bari.

Od Zakintos płyniemy wspólnie z mantrą Asią i tak już chyba pozostanie do końca, czyli do czwartku gdzie oficjalnie kończymy rejs w Portoroz w Słowenii, a w niedzielę wyciągamy łódkę w Monfalcone we Włoszech. Jeszcze 400Mm i tydzień żeglugi, przy naszych 4 miesiącach to właściwie moment. No nic, idziemy po kolejne 3 gusti cono...

Ciao

24 maja 2011 20:40
Wypływając z Haify wiedzieliśmy, że czasu nam zostało już niewiele, niecałe 3 tyg. a do pokonania grubo ponad 1000 mil. Podjęliśmy zatem decyzję aby płynąć jak najdalej, póki pozwala pogoda, a to się niestety wiąże z odpuszczeniem najciekawszych zakątków Grecji, czyli wysp Dodekanezu i Cyklad. Ale jak to Jadzia mówi, do Grecji blisko, a i rejsów tu dużo jest organizowanych, a ja z kolei już miałem okazję tutaj pływać. Obraliśmy zatem drogę biegnącą nieco łukiem, omijając prawą burtą Kretę i Peloponez. Pierwszy postój zapewne gdzieś na wyspach Jońskich.

Pierwsze 2 dni żeglugi to dość silne wiatry, na szczęście z “dobrych" kierunków, taki pełny bajdewind, zatem zarefowani gnaliśmy po 6-7kn, uderzając mocno o fale i skacząc na nich. Woda latała po pokładzie, ale nic nam na szczęście nie urwało. Przyjemna ta żegluga nie jest, tym bardziej, że zrobiło się przeraźliwie zimno, szczególnie w nocy. Zakładamy na siebie po 2-3 polary i sztormiak, oraz 2 pary spodni. Większy też jest ruch, statki przesuwają się we wszystkich kierunkach i żaden z nich na nas nie zważa. Co gorsza odmówił posłuszeństwa AIS (system pokazujący gdzie są statki i w jakim kierunku płyną), więc tym bardziej musieliśmy zwiększyć obserwację i uwagę. Kolejne 2 dni to wiatry słabe i czasami przeciwne, średnia zdecydowanie spadła a i silnikiem się trochę wspomagaliśmy i tak dopłynęliśmy do południowych wybrzeży Krety gdzie standardowo zostaliśmy zaczepieni przez tutejszy Coast Guard. Po jej minięciu (raptem 130 Mm) i wykręceniu na NW przyszedł najbardziej szalony dzień pod względem żeglarskim w naszym całym rejsie. Wiatr owszem wiał, z kierunku korzystnego (od bajdewindu do baksztagu) ale co chwilę z inną siłą. Refowaliśmy się i rozrefowywaliśmy chyba kilkanaście razy w ciągu dnia, czasami co 5 minut. Od pełnych żagli począwszy na 3 refie i kawałku foka skończywszy. W całym rejsie nie było tyle zabawy. Ale udało się utrzymywać prędkości pow. 6 węzłów więc nadrobiliśmy trochę czasu.

Dziś o północy zakotwiczyliśmy na Zakintos, burta w burtę z mantrą Asią, bliźniaczą łódką na której płynie Asia i Alek a którą od samego początku rejsu goniliśmy. Te kilka ostatnich dni będziemy żeglować razem. Zwiedziliśmy już lokalne sklepiki oraz zjedliśmy jedną z tradycyjnych greckich potraw, której nazwę oczywiście zapomniałem, ale było to mięso z jagnięciny pieczone w specjalnym piecu.

Jutro rano dalej w morze, jeszcze nie podjęliśmy decyzji czy do Chorwacji czy w kierunku włoskiego obcasa.

A póki co polecamy kilka zdjęć z Izraela.

22 maja 2011 12:10LT
Pozycja 35.38N 22.58E

Rano zostawiliśmy za sobą Kretę i z NE wiatrem kierujemy się na Wyspy Jońskie, zapewne na jednej z nich zrobimy krótki postój. Woda coraz zimniejsza, nikt już nie myśli o kąpieli. Coraz bardziej też czuć atmosferę końca rejsu. Jesteśmy większość czasu w zasięgu sieci komórkowych, można pisać smski.

20 maja 2011 22:30LT
Cały czas na morzu, dopłynęliśmy do wybrzeży Krety. Ostatnia doba to męcząca halsówka ale ciągniemy dalej póki pozwala pogoda bo do Włoch kawał drogi a czasu już mało.

Pozdrawiamy B&J

18 maja 2011 10:00LT
Poyzcja 32.41N 30.49E

Trzeci dzień żeglugi tylko pod żaglami. Póki pogoda pozwala chcemy płynąć jak najdłużej bo do Włoch daleko a czasu niewiele.

16 maja 2011 17:00LT
Czasu coraz mniej a przed nami jeszcze dobre 1200 Mm, trzeba więc opuścić Izrael i wyruszyć w drogę w kierunku Grecji. Czeka nas około 7 dni żeglugi.

14 maja 2011 09:00LT
Haifa w Izraelu to już kompletnie inny świat. Pełna cywilizacja, piękne widoki. Miasto położone na zboczu gór, niemal wpadające do morza, z dużym portem morskim. Zasada tu panująca jest prosta, im wyżej położone dzielnice, tym droższe domy i bogatsi mieszkańcy. Stoimy tym razem nie w porcie jachtowym, a w małej stoczni, gdzie przywitali nas pan Henryk i Leon, Polacy którzy dawno temu musieli opuścić Polskę. Z panem Leonem spędziliśmy cały dzień, zwiedzając, a co ważniejsze słuchając historii Haify i Izraela. Jest on niesamowicie sympatycznym człowiekiem i na swój wiek 84 lat niezwykle energicznym i dowcipnym. Wieczór spędzamy u niego w domu słuchając i dopytując się o odległe dla niego bolesne ale nas bardzo interesujące czasy. Leon przeżył kilka lat w getcie łódzkim, a następnie kilka obozów koncentracyjnych w tym Auschwitz. Te chwile na pewno zapadną nam w pamięci, a i wyobrażenia o tamtych czasach z pewnością musieliśmy zweryfikować.

Sam Izrael to państwo gdzie ścierają się różne kultury, religie, narodowości. Mieliśmy okazję zobaczyć już na ulicy ortodoksyjnych żydów. Jest to niestety też chyba jedno z najdroższych państw, o ile z żywnością jakoś sobie poradzimy, to ceny biletów komunikacji i innych typowo turystycznych usług powalają. Całe szczęście póki co pomagają nam czyli np. podrzucają do/z miasta pan Henryk i Leon.

Dziś sobota, a w sobotę nie wolno tu nic robić. Nie jeżdżą pociągi, autobusy za miasto (nici z odwiedzenia Jerusalem), wszystko pozamykane. To jest kraj w którym 2 tygodnie to minimum żeby coś zobaczyć, a niby taki mały... no nic, pozostaje tu kiedyś wrócić na spokojnie i wtedy pozwiedzać je dokładnie oraz poczuć jego klimat, a póki co jak się uda wypożyczyć samochód to pojeździmy po Galilei i odwiedzimy Nazaret.

Zdjęcia z przelotu Egipt - Izrael

A oprócz zdjęć artykuł Wojtka o żegludze przez Ocean Indyjski i Zatokę Adeńską gdzie jak wiadomo grasują piraci.

B&J&I

12 maja 2011 1200LT
Dopłynęliśmy do Haify. Ładne, duże miasto na zboczu gór. Jutro szukamy wycieczki do Jerusalem.

Pozdrawiamy B&J&I

Zobacz także:
Zobacz ofertę rejsów na sezon