Rejsuj.pl jest społecznością skupiającą żeglarzy. Zapoznaj się z doświadczeniem żeglarskim swoich znajomych, obejrzyj zdjęcia i wideo z rejsów.
Rejsuj.pl to także największa multimedialna baza danych o jachtach.
Zaplanuj z Rejsuj.pl kolejny sezon i umów się na rejs ze znajomymi!

Twoja przeglądarka jest bardzo stara i wymaga uaktualnienia!


Załoga portalu Rejsuj.pl rekomenduje aktualizację Internet Explorera do najnowszej wersji.
kubryk.pl - Bornholm, Olandia, Kłajpeda
Ocena:
Moderator KUBRYK Agencja Żeglarska
Kapitan rejsu Mirosław Krzykowski
Nazwa jachtu s/y Jumbo
Rejon żeglugi Bałtyk
Liczba Mm 400
Liczba godzin 120 h
Wolne miejsca 8
Cena 1695 zł
Data rozpoczęcia 03.07.2010
Port rozpoczęcia Gdańsk
Data zakończenia 10.07.2010
Port zakończenia Gdańsk
Kontakt 022 810 00 42 www.kubryk.pl
Odwiedzone porty:
Bornholm lub Olandia lub Kłajpeda i Lipawa
Wyświetleń profilu: 841

Uczestnicy rejsu

Zapraszam na organizowany przez Agencję Żeglarską KUBRYK rejs po Morzu Bałtyckim. Startujemy z Gdańska i popłyniemy tam, gdzie poniesie nas wiatr. Może to być jeden z uroczych porcików Bornholmu, może to być Karlskrona i Kalmar, a może popłyniemy jednak do wschodnich sąsiadów na Litwę i Łotwę?

Cena rejsu to 1695 zł i jest w nią wliczone już wszystko oprócz dojazdu do i z Gdańska oraz indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.

Dołącz do nas!

 
 
 
Trasa: Gdańsk - Bornholm lub Olandia lub Kłajpeda i Lipawa - Gdańsk
Czytając opis planowanej trasy rejsu morskiego po Morzu Bałtyckim, należy pamiętać, że jest to tylko plan. Jego realizacja w ogromnym stopniu zależy od warunków pogodowych i kondycji załogi. Staramy się zawsze w pełni realizować założenia rejsu, jednakże podany niżej opis trasy rejsu należy traktować jedynie orientacyjnie i poglądowo.
Ze względu na fakt, że rejs trwa tydzień a do najbliższego zagranicznego portu jest 120 – 150 mil morskich, nie ustalamy z góry trasy. To pogoda będzie najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, w jakim kierunku uda się popłynąć i które porty odwiedzić. Pierwszego dnia rejsu, kapitan wraz z załogą przeanalizuje aktualne prognozy pogody i zaplanuje trasę tak, aby jak najlepiej wykorzystać wiatr. Trzydniowe mozolne halsowanie w stronę Bornholmu, pod silny zachodni wiatr i dwumetrową falę , może odebrać radość żeglowania nawet najtwardszym. W tym samym czasie na Olandię można pełnym bejdewindem dopłynąć w dobę, ciesząc się fantastyczną żeglugą w stabilnym przechyle i prędkością 6-8 węzłów.
 
Zaokrętowanie
O godz. 14:00 zbiórka załogi w Marinie Gdańsk, w Gdańsku. Sztauowanie prowiantu i rzeczy osobistych, zapoznanie z jachtem i jego obsługą, szkolenie z zasad bezpieczeństwa, podział na wachty, omówienie planu rejsu i aktualnej prognozy pogody. Wieczór integracyjny lub wypłynięcie w pierwszy etap rejsu.
 
Wariant trasy: Bornholm
Gdy prognoza pogody nie będzie przewidywała zachodnich wiatrów Bornholm i Christianso są bardzo dobrym wyborem. Do przepłynięcia jest 150 mil morskich, choć po 40-stu można zatrzymać się na krótki odpoczynek we Władysławowie. Dopłynięcie na Bornholm to skok do niezwykłej krainy. Spokojnej i cichej wyspy zagubionej na środku Bałtyku, gdzie czas płynie zdecydowanie wolniej niż na stałym lądzie. Czekają tu na żeglarzy malutkie przytulne mariny, rodzinne wędzarnie ryb z fantastycznymi śledziami zwanymi Bornholmerami i wiele atrakcji w uroczych miasteczkach portowych. Na wschodnim brzegu wyspy można odwiedzić Nexo, Svaneke, Gudhjem, Tejn i Allinge. Warto pomyśleć o wypożyczeniu roweru i kilkugodzinnej wycieczce po okolicy. To doskonały sposób na dokładniejsze poznanie wyspy.
W drodze powrotnej czeka niezwykła wysepka Christianso. Ma 400 metrów szerokości, 700 metrów długości i niespełna 100 mieszkańców. Wiele osób które były tu po raz pierwszy nie mogło wyjść ze zdziwienia, że takie widoki można spotkać tak blisko.
 
Wariant trasy: Olandia, Kalmarsund, Karlskrona
Biorąc po uwagę statystykę pogodową, ten wariant trasy powinien być najczęściej osiągalny. Przeważające wiatry powinny umożliwić szybkie popłynięcie na północ czy to bejdewindem czy to półwiatrem. W takim przypadku pokonanie 150-ciu mil morskich dzielących Gdańsk od południowego krańca Olandii nie powinno potrwać dłużej niż półtorej doby. Pierwszymi portami na Olandii są Gronhogem i Degerhamn. Nazwijmy je portami strategicznymi, gdyż umożliwiają postój i przygotowanie się do wpłynięcia w głąb Kalmarsundu lub przeczekanie gorszej pogody przed powrotem przez otwarty Bałtyk. Jednak atrakcje czekają dopiero w Kalmarze, nad którym góruje warowny średniowieczny zamek. Na rynku głównym można się rozerwać oglądając pokaz ulicznych artystów lub koncert a po wrażeniach całego dnia i trudach rejsu zregenerować się w marinie w saunie. W drodze powrotnej można zawinąć jeszcze do Karlskrony. Będzie to doskonała lekcja nawigacji wśród skalistych wysepek i krętych torów podejściowych. A ciekawe muzeum morskie wynagrodzi trudy żeglugi.
 
Wariant trasy: Kłajpeda i Lipawa
Bardzo atrakcyjna jest również trasa wiodąca na północny-wschód przez Kłajpedą i Lipawę. Nasi wschodni sąsiedzi słyną z gościnności, dobrej kuchni i przystępnych cen. Odwiedzając litewską Kłajpedę nie można ominąć oceanarium z fantastycznym pokazem zabaw delfinów, fok i lwów morskich. Uwaga na miejsca w pierwszych rzędach bo mogą się przydać sztormiaki. Wieczorna wizyta w tawernie przy kuflu zimnego Švyturys’a i niedrogim obiedzie będzie miłym zakończeniem wizyty w tym porcie. Położona 50 mil dalej na północ, łotewska Lipawa będzie gratką dla miłośników militariów, którzy długie godziny poświęcą na penetrowanie opuszczonej radzieckiej bazy łodzi podwodnych. Samo miasto też oferuje liczne atrakcje i ciekawe zabytki.
 
 
 
Cena: 1 695 PLN Cena brutto w PLN zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, podstawowe szkolenie żeglarskie według systemu ISSA Poland.
Cena nie zawiera:
indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW; pościeli i ręczników; sprzątania jachtu po rejsie; zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych; korzystania z płatnych natrysków w marinach, certyfikatu ISSA.
Zaliczka:
50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 5 tygodni przed rozpoczęciem rejsu.
Rabat:
-3% przy płatności jednorazowej. Dopłata: +3% przy płatności w trzech ratach.
Możliwość płatności online kartą lub e-przelewem.
Stosujemy jasne zasady! Podajemy pełne i ostateczne koszty udziału w rejsie. Nie stosujemy składek, zrzutek do kasy jachtowej, kaucji, dopłat itp. Gwarantujemy niezmienną cenę!
 
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Ostatnio dodane zdjęcia

Ostatnio dodane wideo

Brak wideo.

Obserwatorzy rejsu

Brak osób, które obserwują rejs.
Brak wpisów na forum.
Zobacz ofertę rejsów na sezon
01
Gru
2024
Kryptowaluty
Kategoria: inne
Wrocław
15
Lis
2025
Labrador
Kategoria: szanty
Warszawa