Dla jachtów dostępny jest jedynie Südhafen na wyspie Helgoland. Wyspa Düne (wschodnia wyspa archipelagu) jest niedostępna. Podejście wyznacza nabieżnik KR=020° (światła Iso 4s, dolne białe, górne sektorowe) oraz pławy czerwone i zielone ograniczające farwater, do momentu zwrotu na główki dużego awanportu (Vorhafen). Przystań dla jachtów znajduje się w północnym krańcu portu. Cumować można przy pływającym pomoście, lub longside do stałej kei. Z racji popularności portu w sezonie najczęściej jedynym wyjściem jest cumowanie do burty innego jachtu.
Informacje dodane przez użytkowników:
Stacja paliwowa umieszczona jest w basenie wewnętrznym. Trzeba wyjść z portu jachtowego i opłynąć go od północy. Paliwo w atrakcyjnej cenie ale dla jachtów o większym zanurzeniu dostępna tylko przy wysokiej wodzie
Uważasz, że posiadasz informacje dotyczące tej przystani, które mogą zaciekawić innych?
Podziel się nimi!
Helgoland jest znany polskim żeglarzom przede wszystkim ze strefy wolnocłowej;] Jest to oczywiście jeden z argumentów, żeby tam popłynąć. Wyspa ma też jednak inne zalety. Na przykład kolorowe domki ustawione rzędem wzdłuż brzegu. Poza tym jest to uzdrowisko.
Będąc na Helgolandzie nie można zapomnieć o spacerze wokół wyspy - tam czekają na was rozległe (pokrywające większą część wyspy) zielone łąki, ograniczone wysokimi czerwonymi klifami i pasące się na nich charakterystyczne owce.
Warto też znać trochę historii Helgolandu. W czasach hanzatyckich wyspa przechodziła z rąk duńskich do niemieckich (księstwo Schlezwig) wiele razy, żeby skończyć w angielskich. Pod koniec XIX wieku wróciła do Niemiec, żeby być ważną bazą marynarki podczas obu wojen światowych. W latach 1945-52 była niszczona przez Brytyjczyków (naloty, poligon bombowy), a w 1952 roku wrócił we władanie Niemiec (wtedy RFN), którzy osiedlili tam swoich mieszkańców.
Brak ciekawostek i innych informacji.