Rejsuj.pl jest społecznością skupiającą żeglarzy. Zapoznaj się z doświadczeniem żeglarskim swoich znajomych, obejrzyj zdjęcia i wideo z rejsów.
Rejsuj.pl to także największa multimedialna baza danych o jachtach.
Zaplanuj z Rejsuj.pl kolejny sezon i umów się na rejs ze znajomymi!

Twoja przeglądarka jest bardzo stara i wymaga uaktualnienia!


Załoga portalu Rejsuj.pl rekomenduje aktualizację Internet Explorera do najnowszej wersji.

Największe statki wycieczkowe na świecie

Data:  2011-09-01 12:15:14
(głosów: 1)
Ocena:
  Żródło: internet
Niezliczona ilość wycieczkowców pływa po morzach i oceanach całego świata ale tylko nieliczne zasługują na miano tych o rekordowej długości. Firmy i stocznie wciąż prześcigają się w budowaniu coraz większych i zapewniających niezwykle wymyślne atrakcje aby można było spędzić na nich wymarzony, wakacyjny urlop.

Miejsce 5 - MS Navigator of the Seas

Statek pasażerski należący do Royal Caribbean International, zaliczany jest do statków klasy Voyager.

Ścianka wspinaczkowa, boiska sportowe, pole do mini golfa, baseny, rewie na lodzie, aleja handlowa, nowoczesne spa oraz restauracje i bary tematyczne to tylko część atrakcji tego statku! Do dyspozycji pasażerów jest m.in. promenada Royal, która jest czynna 24 h/dobę, znajduje się na niej 12 barów i 7 restauracji, dyskoteki. Trzy baseny i sześć jacuzzi w części sportowej. Kasyno Royale, kino, teatr, sztuczne lodowisko, pełnowymiarowe boisko do koszykówki, tor wrotkarski, trasa do biegania, symulator do gry w golfa.

Jednostka została zbudowana w stoczni Aker Finnyards w Turku, w Finlandii, wodowanie nastąpiło 29 września 2002, a jej matką chrzestną została tenisistka Steffi Graf. 14 grudnia 2002 statek wypłynął w swój pierwszy rejs z Southampton w Wielkiej Brytanii po Europie i Morzu Śródziemnym.

Szczegółowe dane


Rok budowy: 2002
Długość: 311.12 m
Szerokość: 49.1 m
Stocznia: Aker Finnyards
Armator: Royal Caribbean International
Liczba pasażerów: 3114 (maksymalnie 3807)
Liczba członków załogi: 1213
Prędkość maksymalna: 22 kn


Miejsce 4 - RMS Queen Mary 2

Liniowiec transatlantycki, mierzący 345 m długości, 41 m szerokości i 72 m wysokości. Zbudowany w stoczni we Francji, posiada 14 pokładów pasażerskich. Budowa zajęła 22 miesiące i szacunkowo pochłonęła około 900 mln $. Statek kursuje 30 razy w roku na trasie Southampton - Nowy Jork.

Konstruktorzy założyli, że Queen Mary 2 będzie pływała przez 40 lat bez poważniejszych napraw. Pasażerowie mają do dyspozycji teatr i kino na tysiąc widzów, największą pływającą bibliotekę, sześć restauracji, nie licząc barów i kawiarni, oraz dyskotekę i kasyno czy boiska sportowe.

Bilet na sześciodniowy rejs kosztuje, zależnie od klasy kabiny, od 1 000 euro za osobę do 30 000 euro.

Ciekawostki
• Gruszka dziobowa Queen Mary 2 została wykonana w Gdańsku w stoczni Maritim przez firmę Crist
• Silniki tego statku mają moc pozwalającą zasilić w energię około 200 tysięcy domów.
• Dwa piece do spalania odpadów na statku zostały wyprodukowane w Krakowie przez Zakłady Budowy Maszyn i Aparatury im. L. Zieleniewskiego
• Obudowy silników gondolowych zostały wykonane w Gliwicach w ZM "Bumar-Łabędy"
• Queen Mary 2 nosi miano Królewskiego Statku Pocztowego - RMS - Royal Mail Ship
• Na dziesiątym pokładzie Queen Mary 2 umieszczona jest rzeźba ze szkła pt. Zachód Słońca w Oceanie autorstwa polskiego architekta Tomasza Urbanowicza. Ma ona kształt elipsy (270x90 cm), wygiętej w łuk o promieniu 160 cm.

Szczegółowe dane

Rok budowy: 2002
Długość całkowita: 345 m
Szerokość: 45 m
Stocznia: Chantiers de l'Atlantique
Armator: Cunard Line
Wyporność: ok. 77 000 ton
Liczba pasażerów: 2620
Liczba członków załogi: 1253
Prędkość maksymalna: 29.6 kn


Miejsce 3 - Independence of the Seas

Przycumowany przy norweskich fiordach majestatyczny The Independence może pomieścić 4375 pasażerów i 1360 członków załogi. "Jestem burmistrzem małego miasteczka. Muszę troszczyć się o 5700 mieszkańców" - mówi Teo Strazicic, chorwacki kapitan statku.

Statek jest trzecią po Freedom of the Seas i Liberty of the Seas bliźniaczą jednostką z grupy Freedom Class. Zbudowany w fińskiej stoczni Turku statek ma 160 tysięcy ton tonażu, co jest odpowiednikiem 80 tysięcy samochodów lub 32 tysięcy dorosłych słoni. A mierzy 339 metrów czyli tyle, co pięć Boeingów 747 ustawionych w linii.

"Z początku byłem sceptyczny co do jego rozmiarów. Ale teraz wiem, że właśnie o to w tym chodzi" - komentuje Strazicic. Olbrzymie rozmiary mają wpływ na efekty ekonomiczne i dają możliwość zapewnienia pasażerom szerokiej gamy rozrywek.

Na pokładzie jest ściana do wspinaczki, lodowisko, mini golf, symulator surfingu, ring bokserki, sala gimnastyczna, galeria sztuki, sala gier wideo, kasyno, dyskoteka, kącik karaoke, baseny i strzelnica. Jeśli komuś mało, to może skorzystać z kaplicy, w której pary nowożeńców mogą brać śluby.

Szczegółowe dane


Rok budowy: 2008
Długość: 338.92 m
Szerokość: 38.6 m
Stocznia: Aker Finnyards (Turku)
Armator: Royal Caribbean International
Wyporność: 79 000 ton
Liczba pasażerów: 4375
Liczba członków załogi: 1360
Maksymalna prędkość: 23 kn


Miejsce 2 - Norwegian Epic

Na statku znajduje się niesamowity Ice Bar, dosłownie jedno z najfajniejszych i najbardziej rześkich miejsc na świecie. Są eleganckie prywatne kluby, jak również i te tradycyjne. Podczas dnia do wyboru: ogromny Aqua Park, kompleks sportowy, kort do squasha, ścianka wspinaczkowa, centrum fitness, SPA, dwie kręgielnie z 3-torami i Wii™. W międzyczasie można coś przekąsić w 14 restauracjach oferujących pyszne dania by miło spędzić czas.

Szczegółowe dane

Rok budowy: 2009
Długość: 329.5 m
Szerokość: 40.54 m
Stocznia: STX Europe Chantiers de l'Atlantique
Armator: Norwegian Cruise Line
Wyporność: 153 000 ton
Liczba pasażerów: 4200
Liczba osób załogi: 1690
Prędkość maksymalna: 22 węzły


Miejsce 1 - Oasis of the Seas

Zbudowany w fińskiej stocznii w Turku - STX Europe, na zamówienie towarzystwa żeglugowego Royal Caribbean Cruise Line.

Koszt jego budowy wyniósł około 1,5 miliarda dolarów, co oprócz pozycji największego dotychczas statku pasażerskiego, czyni go również najdroższym w historii żeglugi cywilnej. Przy maksymalnym obłożeniu, statek może zabrać na pokład 6 630 pasażerów i 2 160 członków załogi, którzy ulokowani zostaną w 2 700 kajutach, w tym luksusowych, piętrowych apartamentach typu loft. Jest 5 razy większy niż Titanic.

Wśród atrakcji na 16 pokładach statku znajdują się m.in. baseny z jacuzzi, park wodny, kasyno, sklepy i butiki, restauracje i drink bary. Pasażerowie pragnący spędzić czas bardziej aktywnie mogą skorzystać z obiektów sportowych, w tym lodowiska, kręgielni, ścianki wspinaczkowej, czy specjalnie przystosowanego basenu do surfingu, mogą także zagrać w golfa. Szukający bardziej stonowanych rozrywek mogą je znaleźć w pokładowym amfiteatrze na 750 osób, wieczorami na rufie statku można podziwiać AquaTheaters - pokaz typu światło-dźwięk. Wzdłuż pokładu ciągną się dwie szerokie promenady otoczone piaszczystymi plażami, w innych miejscach obsadzone drzewami i trawnikami, które w centralnej części zostały połączone Central Parkiem - parkiem wielkości boiska piłkarskiego, na którym zasadzono kilkanaście tysięcy prawdziwych drzew i krzewów.

Szczegółowe dane

Rok budowy: 2009
Długość: 360 m
Szerokość:47 m
Stocznia: STX Europe (Turku)
Armator: Royal Caribbean International
Wyporność: ok. 100 000 ton
Liczba pasażerów: 6630
Liczba członków załogi: 2 160
Prędkość maksymalna: 22.6 kn


Zdjęcia

Zobacz ofertę rejsów na sezon
09
Sie
2014
Wakacje z dziećmi na jachcie
Kategoria: inne
Sukosan