Rejsuj.pl jest społecznością skupiającą żeglarzy. Zapoznaj się z doświadczeniem żeglarskim swoich znajomych, obejrzyj zdjęcia i wideo z rejsów. Rejsuj.pl to także największa multimedialna baza danych o jachtach.
Zaplanuj z Rejsuj.pl kolejny sezon i umów się na rejs ze znajomymi!
Twoja przeglądarka jest bardzo stara i wymaga uaktualnienia!
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie
Data: 2011-11-27 19:34:10
Ocena:
Poniższy dokument otrzymał do zaopiniowania m.in. Polski Związek Żeglarski. Ewentualne uwagi i propozycje zmian oraz uzupełnień można przesyłać do końca roku do Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego (biuro@zozz.com.pl).
Przepisy te określają warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie, w zależności od ich długości, wykorzystywania oraz rejonu pływania. Jest dużo "ciekawych" zmian. Zachęcamy do lektury...
Dla jachtów rekreacyjnych o długości całkowitej mniejszej niż 15 m
przepisy niniejszego projektu rozporządzenia będą zalecane,
ale jeśli armator zgłosi jacht do przeglądu to, nie ma rady, trzeba się
stosować do przepisów:
§ 19. 1. Armator lub właściciel jachtu rekreacyjnego o długości całkowitej
nie większej niż 15 m może dobrowolnie zgłosić jacht do inspekcji.
2. Jacht morski, który został poddany inspekcji oraz została wydana dla tego
jachtu karta bezpieczeństwa, powinien stosować się do warunków w niej
określonych...
i to KAPITAN JEST ODPOWIEDZIALNY ( nie armator ?!) za właściwe wyposażenie jednostki mając na uwadze konstrukcję jachtu, skład załogi, rejon
uprawiania żeglugi oraz warunki pogodowe panujące na akwenie żeglugowym.
przepisy niniejszego projektu rozporządzenia będą zalecane,
ale jeśli armator zgłosi jacht do przeglądu to, nie ma rady, trzeba się
stosować do przepisów:
§ 19. 1. Armator lub właściciel jachtu rekreacyjnego o długości całkowitej
nie większej niż 15 m może dobrowolnie zgłosić jacht do inspekcji.
2. Jacht morski, który został poddany inspekcji oraz została wydana dla tego
jachtu karta bezpieczeństwa, powinien stosować się do warunków w niej
określonych...
i to KAPITAN JEST ODPOWIEDZIALNY ( nie armator ?!) za właściwe wyposażenie jednostki mając na uwadze konstrukcję jachtu, skład załogi, rejon
uprawiania żeglugi oraz warunki pogodowe panujące na akwenie żeglugowym.