Informacje o przystani
Port
Leży nad rzeką Малая Невка. Pomosty wyposażone w prąd i wodę. Łazienki w dużym białym budynku, z prysznicami wliczonymi w cenę postoju. Wejście do łazienek po zielonym dywanie w dół, od północnej strony budynku, ale zamykane na noc. Opłaty postojowe 100 rubli za metr jachtu.
Podejście
Jak to w Rosji - wszystko muszą mieć największe. Dlatego podejście w skrajnym przypadku ma długość nawet do 100 mil!!!
Pierwszą sprawą jest wkroczenie na wody terytorialne Rosji. Można to zrobić tylko od stront wschodniej (patrz szlaki dla statków na mapie), ewentualnie od północnej. Płynąc od południa możecie się wsadzić na miną. Dosłownie, bo po Rosjanach można się spodziewać wszystkiego, a od strony Estonii na ruskich wodach są strefy wojskowe NIE ZAZNACZONE NA MAPACH BRYTYJSKICH. Nas uświadomili estońscy pogranicznicy w Narvie, że musimy się cofać 80 mil, bo od południa są zony. Jedyna możliwość to był powrót w okolice Vikala Shoal i tam przekroczenie granicy.
Jak już jesteśmy w na wodach rosyjskich, to absolutnym obowiązkiem jest prowadzenie nasłuch na 16VHF - będą wywoływać każdego intruza, który wedrze się na ich wody. Lepiej odpowiedzieć.
Jachty mogą płynąć poza torem, więc mamy praktycznie całą Zatokę Newską do dyspozycji. Będąc przy tamie w Kronsztadzie należy zgłosić swoje przyjście i że podpłyniemy na odprawę. Do miasta zostało jeszcze ok 30 mil, jednym z dobrze oznaczonych kanałów portowych.
Problem może być tylko tuż przed wejściem na Małą Newkę, gdzie pławy są nieoświetlone w nocy. Ale można płynąć za miejscowymi - nawet w nocy panuje tam spory ruch motorówek.
Informacje o mieście i okolicy
Sankt-Petersburg - bez komentarza, bo wiadomo
Ciekawostki i inne informacje
Brak ciekawostek i innych informacji.